Ανάπτυξη Μικρομεσαίων ΕπιχειρήσεωνΟι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, που αποτελούν στυλοβάτη της ελληνικής οικονομίας, πλήττονται όλο και περισσότερο από την τρέχουσα οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση, καθώς συρρικνώνεται η ζήτηση, περιορίζονται οι επενδύσεις και μειώνεται η ρευστότητα. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εμφανίζονται να κατέχουν πάνω από 95% του συνόλου των επιχειρήσεων, αλλά και να απασχολούν το περισσότερο εργατικό δυναμικό. Επιπλέον, διεθνείς έρευνες έχουν καταδείξει τη συμβολή των ΜΜΕ ως βασικό παράγοντα αύξησης της απασχόλησης, βελτίωσης της παραγωγικότητας και προώθησης της επιχειρηματικής καινοτομίας. Θα μπορέσουν οι κατά βάση μικρομεσαίες επιχειρήσεις μιας μικρού μεγέθους χώρας όπως η Ελλάδα, στην περιφέρεια της Ευρώπης, να διεκδικήσουν αξιοσημείωτη παρουσία στις αγορές του μέλλοντος; Ποιες συγκεκριμένες στρατηγικές θα πρέπει να ακολουθήσουν για να διασφαλίσουν διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και επιτυχία στον εθνικό και διεθνή επιχειρηματικό στίβο; Το ειδικό βάρος των ΜΜΕ για την ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα υψηλό και στην επιτυχή τους συμπεριφορά στηρίζεται η ανάπτυξη. Οι ΜΜΕ στην Ελλάδα παρουσιάζουν προβλήματα αλλά και προοπτικές. Προκειμένου να γίνουν ανταγωνιστικές θα πρέπει να ακολουθήσουν κάποιες στρατηγικές επιλογές με ή χωρίς τη βοήθεια του ελληνικού δημοσίου. Κάποιες από αυτές είναι οι παρακάτω:
Έχοντας βοηθήσει δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην αναδιοργάνωσή τους για την αντιμετώπιση του δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος των ημερών μας, μπορούμε να σας δώσουμε λύσεις σε όποιο επιχειρηματικό πρόβλημα αντιμετωπίζεται. Coaching Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και την παγκόσμια αγορά γενικότερα, επιβάλλουν την επανεξέταση της στρατηγικής και των στόχων κάθε επιχειρησιακού πλάνου, έτσι ώστε να τεθούν οι βάσεις για τη διατήρηση της βιωσιμότητας μιας επιχείρησης και, εάν είναι εφικτό την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς της. Στην σημερινή εποχή που τα πάντα αλλάζουν με γρήγορους ρυθμούς και νέες τεχνικές έρχονται στο προσκήνιο για το marketing, τις πωλήσεις και την βιωσιμότητα μιας επιχείρησης, το coaching δεν είναι πολυτέλεια αλλά αντιθέτως μια αναγκαιότητα για την επιχείρησή που θέλει να επιβιώσει σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Η καθοδήγηση επιχειρήσεων ή αλλιώς επιχειρηματική καθοδήγηση (business coaching) είναι μία από τις επαγγελματικές προσεγγίσεις/ τεχνικές που μπορεί να ακολουθήσει μια επιχείρηση με σκοπό να προβεί σε αλλαγές που είτε αφορούν όλους τους τομείς της είτε συγκεκριμένους τομείς της δραστηριότητας της. |